Mission Uganda

Mission Uganda

Mission Uganda is in 2004 gestart als een persoonlijk initiatief van Geert en Hermien Doldersum. De hoofdactiviteit is Jeugdevangelisatie op Middelbare Scholen, en Open-air evangelisatie in de Dorpen en Gevangenissen van Oost-Oeganda. Door muziek en getuigenis vertellen we al jaren over de liefde van de Here Jezus. In de afgelopen ruim 22 jaar zijn er tienduizenden jongeren en ouderen tot geloof gekomen.

Verder zijn er in de afgelopen jaren vele maatschappelijke projecten opgezet. Een daarvan is de bouw en exploitatie van het Medisch Centrum ‘Beth Shalom’, dat dit jaar al weer 14 jaar operationeel is. Andere, vaak incidentele projecten, zijn: het Muskietennetproject voor moeders met zuigelingen, een Meisjesproject voor maandelijkse hygiëne, en een schriften/pennen/potloden project voor kinderen van de basisscholen in het gebied van Gogonyo. De Beth Shalom gemeente en de leden ondersteunen dit initiatief van harte, zo zelfs dat de afgelopen jaren al meerdere leden van de gemeente een bezoek hebben gebracht aan Gogonyo, om daar de handen uit de mouwen te steken. 

Ook een super leuk weetje: Alle kinderen van de shalom-kids van Beth-Shalom sparen door middel van hun bijdrage voor medicijnen voor de kinderen in Gogonyo!

Zie voor alle andere projecten, informatie en ondersteuning onze facebookpagina